Hyreshöjning

Idag har jag fått besked om den årliga hyreshöjningen.
Jag fattar inte, ska/kan man verkligen höja hyran vartenda jävla år?
3% höjs den varje år med.
Tänk om tillräckligt många år, då kommer min 2'a på 63kvadrat
ligga på 10 000kr i månaden.
När jag flyttade hit va hyran 4 970 nånting,
nu efter nyår kommer den ligga på 5 395 kr.
visst 420 kr på ca 3 år låter väl inte så mycket,
men om man slår ut det på ett år, så blir det 5 040 kr mer.  

Jag blir tokig.
Och nu under vintern ska jag ha bilplats för 150 kr månaden också.
Dock så blir inte det så länge, fram till slutet på mars kanske..
om ens det, det beror ju på vädret.

Men jag ska prata med hyresvärden om hyran iaf,
eftersom jag inte kan använda duschen, och sen kommer jag inte ens kunna använda mitt badrum,
så ska jag ha reducerat. Givetvist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0