Nino

Tindra har en bok, En liten stund, heter den.
Det är om en kaninpojke som heter Nino.
Vi har läst den så många gånger så jag behöver inte läsa,
Tindra kan texten utan till, jag bläddrar bara.
Men ikväll fick jag läsa, och för att piffa till den annars så tråkiga och
uttjatade boken, läste jag på nån form av finlandsvenska.
Jag skrattade så tårarna rann, Tindra skrattade så hon kiknade
och i mellan åt fick hon fram "Läs inte sååå"
det är bra att vara kreativ.

I morgon åker hjärtat mitt till sin pappa,
eller ja på Lördag om jag har förstått rätt
han är tydligen i Sthlm, så hon åker
till sin farmor och farfar i morgon.
Hon tycker att det är så kul att vara hos dom,
kan tänka mig att hon blir riktigt ompysslad =)


Jag själv då, jag längtar som en took till Lördag =)
Ska kanske göra en grej i morgon, men det är inte alls säkert.
Så om det blir av kommer det garanterat en bild!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0