S K I T. D A G !

Jag har ett brännskadat barn OCH duschförbud.
Livet känns så underbart ibland..

Tindra och jag stog och lagade mat, hon hade bestämt spagetti och korv.
men hon ville göra spagettin. så hon stog brevid mig hela tiden vid spisen,
och rörde om med en slevgrej i spaggetin jag så åt henne att hon kunde inte "lyfta" på sleven för då skulle det komma vatten överallt. Hon gjorde det ju givetvist endå, så det vart vatten fulla spisen.
Men jag brydde mig inte, men för en sekund tittade hon bort och samtidigt lyfte sleven lite för högt.
Så på hennes hand, ner för armen och på magen rann det kokande vatten.
Jag kastade allt jag hade i händerna över hela köket, slet med mig Tindra och slängde in henne i duschen,
innan hon ens hann att reagera på vad som hade hänt. Väl inne i duschen sa jag åt henne att nu kommer det kallvatten. Hon va mest bekymrad över att hon hade byxorna på sig och började ta av sig dom,
jag säger åt henne att skita i byxorna samtidigt som jag drar på kallvattnet.
Det tog ett tag innan hon hann att reagera på vad som hade hänt, då kom tårarna.

Ringde till Monica, pappas fru, som är sjuksköterska och frågade vad jag skulle göra,
och så länge det inte blev blåsor så var det ingen fara. Alvedon och kallvatten.
Så Tindra har nu somnat med handen i en bytta kallvatten, gud så hon har gråtit.
Jag önskar att jag kunde ta smärtan ifrån henne, det är så  hemskt när man bränner sig.

Iaf, mitt uppe i vårat dusch tumult knackar det på dörren.
Det va hyresvärden. Jag sa att jag inte riktigt hade tid att prata för att Tindra hade brännt sig
och jag måste fortsätta duscha henne ett tag. Fick till svar att, ni får inte använda duschen mer!
VA!?!
Tydligen har vattnet kommit ner till han nu!
Det är så jävla rätt åt han men samtidigt är jag så jävla förbannad!
Jag har varit på han i över ett halv år om badrummet, han har inte gjort ett skit.
Han har inte ens lyssnat på mig, jag fick en flaska klorin. Som jag skulle skrubba
bort möglet med. Det här var bara en tidsfråga innan det hände.
Men är man dum och snål så får man skylla sig själv!
Dock så går det ju mest utöver oss, som inte kan duscha.
Han har några hinkar utställda hos sig...  
Han hänvisade oss till duschen vid bastun, men jag vägrar duscha där.
Hellre ställer jag mig naken i regnet.
Så jag har iaf pratat med grannen, och vi får komma dit och duscha.

Jävla skit dag!!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Men stackars Tindra då! :( Hoppas hon mår bättre imorgon..



Och duschen.. att inte ens få duscha för att gubben inte fixar badrummet i tid! Jag hade duschat endå! ;D hehe...

2009-11-19 @ 19:06:51
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: Caroline

Do it! Rätt åt honom!

2009-11-19 @ 20:20:07
URL: http://carr0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0