Halvblod

Idag slog en tanke mig, visst jag har ju givetvist vetat det och tänkt på det förut,
men inte som idag.
Tindra är ju en liten halv latino, eller halvblod kan man väl kalla det också :p
Men grejen är ju eftersom Jonas (Tindra's pappa) är ju adopterad,
så har ju Tindra en hel släkt egentligen i Colombia, hon har en farmor och farfar,
farbröder och fastrar, säkert en massa kusiner med.
En massa människor med blodsligt band, som inte vet att hon existerar,
och hon vet inte att dom existerar heller.

Givetvist så har ju Tindra den bästa farmor och farfar,
som jag vet att hon tycker så himla mycket om,
även sin farbror.

Men jag tycker att det är så fascinerande,
att hon liksom har en blodslig, eller vad man ska kalla det,
släkt i ett helt annat land. Och nu är ju Tindra en kopia av mig när jag va liten,
förutom färgerna och örona. men man vet ju aldrig, hon kanske har
något drag av "nån av dom" eller ja, vad som hellst.
Vet inte hur jag ska förklara riktigt.
Det är liksom häftigt på något sätt... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0