En vit Jul

Vart man än tittar på internet nu så kommer det upp olika kampanjer o grejer om att barnen ska få en vit jul.
Alltså en alkoholfri jul! Visst Julen är Juldagen o annandagen också, men där kvittar det mig vad folk gör, så länge det inte finns barn i närheten.
Jag kan inte annat än att hålla med, jag är själv uppvuxen med sk vita jular.
Jag tycker absolut inte att det ska finnas en droppe alkohol på Julafton.
Det är EN dag på året som jag verkligen inte tycker att man ska dricka, det är julafton.
En endaste liten dag på hela året. Kan man verkligen inte avstå från alkohol då?

Det finns 364 andra dagar att dricka på, men julafton tycker jag ska vara helt fritt från alkohol.
Förstår mig verkligen inte på dom som dricker på Julafton. Varför liksom?
Julafton är barnensdag, inte nån supar dag! 

Jag skulle aldrig någonsin kunna dricka på Julafton, vare sig Tindra är hos mig eller hos pappa sin.
Never! 
Julafton + Alkohol = Opassande! 





Nu ska jag kila ner i tvättstugan igen, har tvättat sen 6.30 imorse. 
Va lika bra att kliva upp när Älskling åkte till jobbet, annars hade jag nog sovit över idag, som alla andra dagar. 
Hör inte när klockan ringer. Eller första gången den ringer, hör jag ibland. 
Ska nog ta och börja slå in lite Julklappar också. Nu är alla påsar och grejer inpressade i alla mina garderober, vissa garderobsdörrar går inte att stänga ens. 
Så det är bara en tidsfråga innan Tindra hittar allt, eller Johan för den delen :p haha.. 


Kommentarer
Postat av: KIKKI

jättebra skrivet :) håller fullt med dig! :)

2010-12-07 @ 10:21:36
URL: http://kikkiiii.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0