Plugga

Idag kom mitt samlade betygsdokument från gymnasiumet,
som jag har skickat efter. Jag ska nämligen börja plugga!
Det är ju skrattretande vad jag sket i skolan, gud vad jag ångrar det nu.
9 ämnen lyckades jag få betyg i, dock så va 7 av dom IG.
Bra jobbat lilla Cecilia..
Ämnena jag fick G i va Samhällskunskap och Livskunskap,
och det va enbart för att läraren i dom ämnena va så himla snäll,
och jag la på lite extra charm :p
inte ens Företagsekonomi som jag tyckte va så himla kul fullföljde jag,
så det vart ett fint IG där med.
Matten klarar jag av galant bara jag lägger manken till,
inte ens det gjorde jag.

Jag blir så arg på mig själv, att jag va så jävla puckad!
Varför kunde jag bara inte stå ut dom 3 åren för?

Men en sak grämer mig fruktansvärt fortfarande,
och det va när jag hoppade av samhälle första gången,
så började jag om samma igen. Men en morgon i början av terminen när jag va på väg till skolan,
så ringer dom och säger att jag har kommit in på Mode & Design.
Jag och mitt extremt puckade hjärndöda morgon huvud, tackade Nej!
Jag tackade Nej till den linjen jag verkligen ville gå.
Jag har nog aldrig blivit mig själv efter den tabben igen, jag kan bli så arg på mig själv när jag tänker på hur jäkla dum i huvudet jag var, så jag skulle hellst vilja dunka huvudet i väggen!

Jag skulle vilja "åka" tillbaka till den tiden och ge mig själv en spark i huvudet,
och släpa mig själv till skolan och skrika att jag kommer inte komma nånvart i livet utan utbildning.

Jag verkligen kom och gick som jag ville, jag hade helt och hållet mina egna tider,
och om nåt vart långtråkigt på en lektion så reste jag mig och gick ut och rökte.
Va mycket intressantare att sitta där och surra med folk och kedjeröka.
Och när jag skulle åka till Bulgarien i 2 veckor, så vägrade dom ge mig ledigt för jag skötte mig inte som jag skulle, men jag åkte endå.. 2 veckors frånvaro + alla andra frånvaro timmarna.. eller veckor ska man kanske säga. Ofta sa jag till mamma att jag började sent, typ vid 11-12 tiden, åkte in till skolan, gick på en halv lektion kanske, sen gick jag hem till farmor, sa att jag slutade tidigt och la mig på hennes soffa och sov.
Jävla spånhuvud!

Kommentarer
Postat av: dotta

Äntligen så har du fått självinsikt. Om du har det, så kan du komma långt och dina problem blir inte omöjliga hinder. Lär dig vem du är och vad du är bra på. Det gäller allt i livet som utseende, förhållande till andra och vad dina svaga sidor är. Titta på dig själv och se att du duger som du är, då får du självrespekt och duger också åt andra.

2010-02-04 @ 18:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0