Nytt

Jag är dö less på allt i min lägenhet,
så less så att jag får krypningar i fötterna!
Jag får panik och ångest!  

Jag vill göra om och köpa nytt!
En ny soffa skulle inte sitta helt fel,
men det kostar för mycket.
Kanske ska önska mig av nån vänlig själ när jag fyller år..
Jag vill ha nya gardiner, nya lampor, jag hatar verkligen alla lampor jag har, dom är så spy fula,
och nya blommor.
Mina blommor dör som, ja inte vet jag, myggor på vintern.
Jag vill även ha en platt tv, har tyckt att det har varit en onödig grej.
men det skulle bli så fint om den satt på väggen.
Födelsedagspresent? Någon?

Jag vill tapetsera om i matrummet, jag vill ha en fond vägg med lila,
med vitt runtomkring. Jag vill måla om skåpluckorna i köket till vitt.
Jag vill ha bort den förskräckliga mattan i köket/matrummet
som förmodligen är från tidigt 90-tal.
Jag vill ha nya bänkskivor, kanske lila? Eller svart..
Undra om det går att måla dom..

Matrummet skulle jag kunna göra,
tapetsera en fondvägg är inte så svårt,
been there, done that.
Och måla väggarna är ju absolut inte svårt.

Det som jag är tveksam över det är skåpluckorna och bänkskivorna,
om det är trä eller om det är nån slags plast grej på träet.
Den där målaren va nog ganska bra att ha endå...

Jag tycker att det har blivit så fult här,
och alla grejer är så fula.
Jag vill bara slita ner allt och kasta ut det genom fönstret.
Jag vill ha nytt, nytt, nytt!
Jag vill bara kräkas på allt här hemma!

I morgon ska jag köpa mig en trisslott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0