Äventyr

Jag har skrytit vitt och brett hela vintern om att jag inte ens har fått en endaste liten sladd,
förutom dom gångerna jag har gjort dom själv.
Jag har hånskrattat åt alla amatörer som har kört fast, och skrockat att såna ska inte ha körkort.
Men man ska inte alltid öppna munnen.

Idag skulle vi åka från landet till Stöde, tog en liten skit väg.
Jag fick möte av en större bil, men såg ju vart hjulspåren på min sida va,
så jag visste hur långt jag kunde köra ut mot kanten, innan det blev dike.
Hjulspåren va där, men ingen väg.
Så där fastnade vi med vita faran. Kom absolut ingenstans.
Men som tur va, han som jag fick möte med stannade.
Han bodde i ett hus alldeles bortanför, och bor man på landet har man traktor,
så han åkte hem och hämtade sin super traktor och drog upp vita faran =)

Jag måste berätta om min Drama till mamma,
det gick verkligen inte fort. och hade inte jag sagt något
hade hon säkert inte vetat att vi va på väg att fastna och sen att vi fastnade.
Hon satt och skrek att jag skulle släppa ut henne, för hon trodde att bilen skulle volta.
Evil som jag är, släppte jag inte ut henne! haha...
Men hon jagade upp Tindra, så Tindra va på väg att börja gråta.
Men super mama som jag är fick jag henne att skratta ist =)

Har även köpt en ny jacka idag,
super fiiiin! En Everest jacka, brun och rosa.
Ska se om jag får till nån bra bild =)
Det va verkligen välbehövligt, kan ju inte gå i min extremt tjocka dunjacka nu,
och alla jackor jag har är från strl 36 och uppåt,
vilket är för stort för mig. så nu blev det en i 34, och den sitter sååå bra!
Happy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0