Första dagen

Första dagen på praktiken igår gick jätte bra!
Är så nöjd över att jag hamnade på den avdelningen!
 
Jag fick ta en massa blodtryck, puls och temp på patienter.
Fick göra ett stick i fingret också! :)
 
Även så fick jag följa med en patient till Urologen,
hyffsat nervös jag blev när jag skulle få göra det själv.
Men det va jätte intressant att vara med på undersökningen,
kommer inte ihåg vad den heter men dom gick in med en kamera i hans urinrör.
Så jag fick se hur det såg ut inuti blåsan o så :)
 
Det va väldigt mycket att ta in första dagen så jag däckade på soffan vid 18-tiden och vaknade kl 11 idag :p haha..
Jag är ledig idag, så det va ju bra :)
 
Även att jag fick en hyffsat kaotisk början igår, hade knappt varit där i 10 min.
När en massa sköterskor och läkare fick brotta ner en patient och släpa ut denne från ett förråd i benen, patienten skrek samtidigt att denne ville bara ha en flaska sprit (Handsprit) att dricka. Patienten blev flyttad till 7an.
 
Tror nog att jag kommer trivas där :)
Dock kommer jag vara så nervös så jag kommer skita på mig första gången jag ska ta ett venprov på en människa!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0