Har du en Abscess?

Har haft ännu en dag på praktiken!
Jag trivs så himla bra där :)
Går bättre för varje dag, ju mer jag kommer in i jobbet och rutinerna!
 
Skulle få ta venprov idag, men jag bangade och ville titta ett par gånger till.
Men på onsdag, då jävlar smäller det!
Wish me luck ;)
Är ledig imorgon så det får bli en peppdag!
 
Gick skit bra att kliva upp imorse trots att jag somnade rätt sent,
låg och läste på alla latinska ord för sjukdomar och diverse åkommor.
Då de både skrivs och pratas på latinska.
Så det är BRA att kunna dom :)
 
Det är mycket, men jag börjar hänga med mer o mer.
Några ord jag ska kunna:
Abscess - Varböld
Pilonidalsinus - En cysta som bildas när håret växer inåt. Kan f.ö leda till Abscess.
Ileus -Tarmvred
Commotio - Hjärnskakning
Intox - Förgiftning
Ulcus - Sår i slemhinna
Hematuri - Blod i urinen
Melena - Blod i avföring
Pancreatit - Bukspottkörtelinflammation
Apprendicit (App.) - Blindtarmen
 
Dessa är som sagt en FÅTAL ord.
Men jag börjar bli riktigt bra :D haha..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0